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프라우스
NB:80 (Pap.VII1 A193), n.d., 1846 본문
NB:80 (Pap.VII1 A193), n.d., 1846
오류를 범하는 것이 소크라테스가 가장 두려워하는 것이었다. 정신의 개념과 관련하여 생리학과 자연 과학으로부터 기대할 수 있는 어떤 계몽이 있다면, 내가 어떻게 그것을 공부하는 일을 삼갈 수 있겠는가? 그러나 단순한 소크라테스는 또한 이 전체 과학을 오류(환상의 과학)으로 올바르게 간주했으며, 오류를 범하는 두려움으로, 그것을 공부하는 것을 삼갔던 것이고, 그것을 포기했다. 그래서 그는 환상적이고 분주한 근사치에서 전체적이고 낭비된 삶을 살지 않게 되었다.
Being in error was what Socrates feared most of all. If, then, there was any enlightenment to be expected from physiology and the natural sciences with respect to the concept of spirit, how could I dare to refrain from studying it? But simple Socrates would also quite rightly regard this entire science as an error (an illusory science), and out of fear of being in error would refrain from beginning to study it, indeed, he would renounce it, so that he would not come to live an entire, wasted life in illusory and busy approximation.
At være i en Vildfarelse frygtede Socrates meest af Alt; hvis der nu fra Physiologien og Naturvidenskaben var nogen Oplysning at vente om Begrebet: Aand – hvor turde jeg da lade være at studere den. Men den|20, 70 eenfoldige Socr. vilde ogsaa ganske rigtigt ansee denne hele Videnskab for en Vildfarelse (en Skin-Videnskab) og af Frygt for at være |132 i en Vildfarelse lade være at begynde derpaa, ja forsage den, at man ikke skulde komme til at leve et heelt, spildt Liv hen i en indbildsk og travl *Approximeren
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